Marknadsundersökningar

Marknadsundersökning är ett bra sätt att mäta företagets förmåga på, det är också ett effektivt redskap vid nylanseringar av nya produkter eller tjänster på marknaden.

Ju mer du vet om kunderna (även prospekten) desto lättare kommer du att träffa rätt när du vill tillfredsställa deras behov. Som företagare vill du veta allt om kunderna. Du vill veta vad kunderna saknar, vad du kan bli bättre på och hur du ska göra för att bli bättre på ett sätt som tilltalar kunderna. Det kan du få veta om du gör marknadsundersökningar. Du behöver ju inte anlita någon av de stora undersökningsbolagen för att få reda på vad kunderna tycker. Du kan göra det på ett bättre och mer personligt sätt själv och som en positiv bieffekt kommer kunderna att känna att du faktiskt bryr dig om dem.

  • Vilka är de främsta anledningar för dina kunder att köpa just från dig?
  • Vilka känslor de har efter att ha varit i kontakt med ditt företag?
  • Vilket/vilka behov som din produkt har tillfredsställt?
  • Vad de lärt sig av att ha kontakter med ditt företag?
  • Vilka möjliga nya produkter/tjänster de kan tänkas köpa?
  • Hur du kan förbättra nuvarande produkter/tjänster för att öka värdet på dem?
  • Vad dina kunder inte gillar med dina nuvarande produkter?
  • Vilka fördelar ger din produkt eller tjänst på riktigt?
  • Hur är din produkt positionerad på marknaden just nu?



 
 
Några av våra samarbetspartners
 
 
TM i Norr | Teknikvägen 3 | 961 50 Boden | Kent Alatalo, VD | Direkt tel: 0921-201 301